dijous, 3 d’abril del 2014

ALGUNES IMATGES CURIOSES SOBRE BIBLIOTEQUES

Gairebé tothom qui em coneix, sap de l'existència del Libraries of the World. Així és que sovint la gent em fa arribar fotografies i notícies curioses sobre biblioteques.

L'Ester (la meva amiga, companya de la Llicenciatura de Periodisme, ex-companya de pis i una llarga llista de noms, adjectius i estats, donat que la primera vegada que ens vam veure trobar teníem al voltant de 7 anys) m'ha fet arribar aquestes fotografies de la Bibliothèque Méjanes de la Cité du Livre d'Aix-en-Provence i la seva curiosa façana. Ha trobat aquest singular edifici al portal sobre llibres Quelibroleo.


I la Clàudia, de qui ja he parlat d'altres vegades a aquest blog, m'ha enviat aquesta imatge d'un sorprenent servei bibliotecari mòbil. L'ha descobert al perfil de facebook del portal de notícies Dangerous Minds:


I també aquesta altra fotografia d'un vagó de llibres de la New York Public Library que va veure al blog Vintage Everyday. És una imatge de la dècada dels 30 i mostra la voluntat de la biblioteca d'estendre'n els serveis més enllà de les seves parets, en aquest cas fins al mític barri del Bronx.


Per cert, aquests dies, entre els llibres de la biblioteca on treballo, he descobert dos documents que m'han semblen molt interessants i entranyables. El primer és una fitxa d'un llibre d'òpera ("Andrea Chénier") de l'antiga biblioteca de l'Obra Social de La Caixa que hi havia a Les Corts. L'altre document és una desiderata (butlleta que l'usuari omple per sol·licitar que la biblioteca adquireixi un document) pertanyent a la Biblioteca Pública de Girona, que actualment es troba en procés de trasllat:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada