dimarts, 10 d’agost del 2010

LA BIBLIOTECA DEL NÉSTOR

Avui us presento una biblioteca que actualment no existeix (almenys en el format que veieu a les fotografies).

Pertany al meu company de feina Néstor i estava ubicada en un pis del carrer Madrazo de Barcelona.El Néstor explica que "Per motius ara impossibles de narrar, la meva biblioteca es troba desmembrada i tripartita en dues autonomies de l'Estat Espanyol.

A la província de Barcelona, trobem un magatzem vora mar, a prop de les antigues drassanes de Barcelona on dormen en caixes i velles prestatgeries de fusta vella, una bona part de les darreres entrades produïdes a la biblioteca.

A la casa familiar de Corbera es troba un important gruix repartit entre títols de: novel.la, teatre, enciclopèdies, jardineria, filosofia i llibres d'autoajuda, decoració, religió, història…

En altre autonomia es troba el gruix central que va sortir directament del pis cap a terres llunyanes a una vella casa familiar, perfectament col.locats per rigorós ordre temàtic."

La biblioteca, que conté uns 2.5000 llibres aplega llibres de diferents temàtiques i "ha estat capaç al llarg de la seva història de reunir volums de totes les matèries del saber humà". Tot i això, està especialitzada en literatura, on abasta "totes les branques, gèneres i països".

El Néstor no perd l'esperança de poder tornar a aplegar els llibres repartits per les diferents ubicacions: Arribarà un dia en què la tripartició esdevindrà unió i tots els volums es reuniran en la sala més noble de la llar: la biblioteca."

Per cert, una nit que vam anar a sopar amb el Néstor vam descobrir la biblioteca de L'Escenari (el bar del gracienc teatre multisales Teatreneu), un lloc on els plats costen 4,20 euros i duen nom força creatius.

No ens vam poder estar de tafanejar entre les prestatgeries...


1 comentari:

  1. ¡Wow! Estic impressionada. Jo també tinc la meva biblioteca desmembrada. Fa mal al cor. Una FORTA ABRAÇADA!!!!

    ResponElimina