dimarts, 19 de juny del 2012

BIBLIOTECA DE MONTSERRAT

Uns dies abans del meu aniversari vaig fer una excursió a Montserrat. Un dels meus propòsits era visitar la biblioteca però un cop allà vaig descobrir que calia concertar cita prèvia, així és que em vaig dedicar a fotografiar paisatges de l’entorn.

El seu fons a més és d’accés restringit: cal fer una sol·licitud i només es pot llegir a la Sala de Consulta, l’única accessible al públic.

Les seves seccions més destacades de la Biblioteca de Montserrat són les de Filosofia, Teologia, Música, Història de l'Art i Història. Bona part dels seus documents (prop de 30.000) han estat digitalitzats i estan disponibles a Internet.






Si voleu saber com és la biblioteca per dins aquí us deixo amb aquest vídeo de la visita que van fer a aquesta institució fa uns anys Emili Manzano, Víctor Amela presentador i col·laborador habitual respectivament del programa sobre llibres de Canal 33 "L'hora del lector":



Per cert, una de les sorpreses de l’excursió a Montserrat va ser la trobada casual amb la Clara i el Toni (ell havia estat company meu quan treballava a l'editorial ACV):

Vaig completar el dia amb una visita a les magnífiques Coves del Salnitre de Collbató, tot i que abans va fer una llarga pausa per dinar en excel·lent companyia a l’àrea d’esplai La Salut que hi ha al costat.

Les coves són realment impressionants: fan més de 500 metres de longitud i tenen un desnivell de 20 metres. Les sales del seu interior són de les meves grans de Catalunya i diuen que la forma de les seves roques va inspirar Gaudí.




1 comentari: