dilluns, 10 de setembre del 2012

BIBLIOTEQUES DE LA CATALUNYA NORD (1)


Una de les altres coses que he fet aquest estiu és voltar per pobles de la Catalunya Nord. Un dels llocs que més m’ha agradat ha estat Prats de Molló i la Presta (o Prats-de-Mollo-la-Preste), que justament un dels dies de la meva visita celebrava la cinquena edició del seu Salon du Livre.

Durant aquesta diada literària es duien a terme, entre d’altres, lectures de contes per a infants, tallers gratuïts i la representació de l’obra de teatre “Com chien et chat”. A més a diferents paradetes que omplien el centre de la localitat autors i editors de la regió signaven llibres. 






En aquests estands el Josep i jo vam comprar una edició antiga de "Vol de nuit" d'Antoine de Saint-Exupéry i una de ben moderna de la novel·la ambientada a Prats de Molló “El dia de l’ós” de Joan-Lluís Lluís. Es tracta d’un llibre molt recomanable, que quan es va publicar no va ser gaire ben rebut pels habitants d’aquesta població (quan el llegiu descobrireu el per què). 

També hi havia llibres de bookcrossing repartits de la ciutat. Aquí em teniu davant de l’antiga biblioteca després d’haver capturat “Premio mayor (Stendhal)” de Rudolf Kayser.



La mediathèque de Prats de Molló (que forma part de la xarxa de biblioteques de la Communauté des Communes de l'Alt Vallespir) va ser traslladada fa pocs mesos i ara ocupa la segona planta de l’edifici on hi ha el cinema Le Nouveau Palace:


I aquest és el Centre d’Animation i la seva petita biblioteca:


Per cert, a pocs quilòmetres de Prats de Molló hi ha el balneari La Preste, un magnífic lloc de descans que fins i tot compta amb biblioteca pròpia:


Tot i que a les sales de la seva cafeteria també es pot gaudir tranquil·lament de la lectura. Aquella tarda plujosa de la nostra visita a la Presta, el Josep estrenava el recent adquirit “El dia de l’ós” i jo em submergia a una investigació policial al meu primer llibre electrònic “La sombra de la sirena” de Camilla Läckberg:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada