dimecres, 7 d’agost del 2013

BIBLIOTEQUES DE LES HIGHLANDS

Al mes de juliol vaig tornar a fer una visita a Escòcia. Aquest cop vaig aconseguir per fi arribar fins a les Highlands.

 

A Fort William, una localitat molt propera al Ben Nevis la muntanya més alta del Regne Unit, a part de fer excursions i comprar-me un folre polar, vaig tenir temps de fotografiar la biblioteca pública. El seu nom en gaèlic escocès és Leabharlann An Gearasdan.

Aquesta biblioteca que ocupa 395 metres quadrats i és molt activa: té club de lectura, d’scrabble, de suport al càncer, etc.

L’exterior de la biblioteca està decorada per un mural creat pel Nevis Centre Youth Space.

Tot just hi acabaven de posar aquesta exposició en referència a la dita anglesa “Don’t jugde a book by its cover” (que ve a ser alguna cosa semblant a “les aparences enganyen”):








A l’illa d’Skye vaig descobrir la preciosa localitat de Portree amb la seva biblioteca (o si ho preferiu la Leabharlann Port Righ).


Té dos clubs de lectura i també duu a terme activitats musicals per a nens.

A l’entrada de la biblioteca vaig veure una prestatgeria amb llibres obsolets que es venien per una mòdica quantitat, el “summer book sale”.

L’Skye Book Festival era a punt de començar i si m’hagués quedat una setmana més hagués pogut assistir-hi! 












Ja de camí de tornada cap Barcelona, vaig fer una breu estada a Edimburg, la ciutat on vaig viure fa més d’una dècada.

Vaig fotografiar una vella coneguda, la National Library of Scotland i vaig fer una visita a la famosa llibreria Waterstones del carrer Princes.

Allà vaig descobrir que l’Edinburgh International Book Festival començarà el 10 d’agost i també aquesta petita exposició de llibres a la secció infantil titulada “One is having a baby!” en referència a l’imminent naixement del nou hereu de la corona britànica.






2 comentaris: