divendres, 12 de setembre del 2014

BIBLIOTECA DEL CENTRE SANT PERE APÒSTOL

Fa uns dies vaig descobrir, gràcies a la meva amiga Ana de la Biblioteca Guinardó-Mercè Rodoreda, un secret molt ben guardat del barri de Sant Pere de Barcelona.

Es tracta del Centre Sant Pere Apòstol, un espai sociocultural de trobada veïnal que té més de cent anys d'història i que porta a terme un bon grapat d'activitats, com ara sardanes, música, espectacles teatrals, actuacions de colles de diables... A més compta amb una notable biblioteca (que comparteix dependències amb la sala de juntes):







I també amb una petita secció de bookcrossing:



Altres coses que he descobert aquests dies (en aquest cas de la mà del Josep, que darrerament ha estat entre Taiwan i Japó) han estat els incendis de la Biblioteca de la Facultat de Dret de la Universidad de Granada, que se sospita que poden haver estat provocats.

El Josep ha visitat a la Galeria d'Art Mori de Roppongi (Tòquio) l'exposició on el dibuixant de manga Takehiko Inoue interpreta l'univers d'Antoni Gaudí. Inoue és un gran fan de l'arquitecte català i fa un any va publicar Pepita: tras los pasos de Antoni Gaudí, que podeu trobar a les Biblioteques de la Xarxa de la Diputació de Barcelona.


Una cançó molt divertida que m'ha ensenyat el Josep és "Booklovers" del grup Divine Comedy, que fa un repàs a les grans figures de la literatura universal. Podríeu endevinar qui és cadascú mirant només les imatges?


I parlant de vídeos, us presento el vídeo del Mundial Literari, el projecte que vam dur a terme aquest estiu a la biblioteca on treballo, coincidint amb la Copa del Món de Futbol que es veia a Brasil:


I avui no podia acomiadar el Libraries sense parlar-vos d'una biblioteca que ja no existeix i que va significar molt per a mi. Es va inaugurar el 1969 al barri de Sant Llorenç del Munt de Terrassa i estava al costat de la Riera de Les Arenes. El 1988 es va traslladar al Centre Cultural del barri. Actualment l'edifici l'ocupa un esplai.

Va ser la primera biblioteca que jo vaig conèixer. Hi treballava la Fanny Gibert, amb qui vaig acabar treballant esporàdicament molts anys més tard a la Biblioteca del Districte 5 de Terrassa, quan jo era itinerant de la BCTxarxa. La Fanny ens va deixar aquest estiu i no se m'ha acudit una manera millor de recordar-la i agrair-li l'atenció que va tenir amb mi quan era una nena que buscava llibres que publicar aquestes fotografies d'on dels llocs que m'ha convertit en la persona que sóc. Gràcies. 






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada