dimarts, 23 de setembre del 2014

BIBLIOTEQUES DE JAÉN

Aquest estiu els meus pares han fet una escapada a dues de les localitats més boniques de Jaén.

A Baeza, que està situada a 48 quilòmetres de la capital de la província i que va ser declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO, van veure l’espectacular seu Antonio Machado de la Universidad Internacional de Andalucía. 

El seu nom ret homenatge al cèlebre poeta sevillà, qui va impartir classes de francès a l’institut de batxillerat de localitat entre l'any 1912 i el 1919 (els meus pares van visitar també aquest aula, que conserva el mateix mobiliari de l'època).

La biblioteca de la seu Antonio Machado es va crear el 1997 i està especialitzada en desenvolupament rural. Com podeu veure a l'estiu només funciona en horari de matí:







I aquesta és la Biblioteca Pública Municipal José Molina Hipólito de Baeza, que està ubicada al mateix edifici que l’arxiu municipal. Es va crear el 1965. Duu el nom d’un escriptor i investigador (amb qui el meu pare i jo compartim cognom). Compta amb secció d'adults, secció infantil, hemeroteca, bebeteca (adreçada a nadons fins a 3 anys), etc.











A part de les fotos de les biblioteques, els meus pares em van portar de Baeza un altre magnífic souvenir: un llibre (amb dedicatòria inclosa) de Juan Rodríguez de Tarrán y García, escriptor i gerent de Los Poetas, un petit hotel on els meus pares s'hostatjaven durant el viatge i que serveix també com a lloc de trobada dels escriptors i pintors que integren la Ronda de poetas Noches de Luna.



I aquí teniu la Biblioteca Municipal de Linares (una localitat coneguda sobretot pel torneig internacional d'escacs que acull anualment i el lloc d'origen del guitarrista Andrés Segovia). Ocupa la planta baixa de la Casa de Cultura.






2 comentaris:

  1. Potser es pot dir alló de:

    "Bibliotecas de Jaén…
    bibliotecas altivas…"

    :)

    ResponElimina
  2. La veritat, Magda, és que seria un molt bon començament per al post ;-)

    ResponElimina