diumenge, 13 de desembre del 2009

BIBLIOTHÈQUES DE LA VILLE DE PARIS

A finals del mes de novembre vaig visitar el Salon du livre et de la presse jeunesse a Seine-Saint Denis amb la il·lustradora amb qui col·laboro en la creació de llibres infantils, la Mònica.

Vam conèixer força editors i jo vaig aprofitar per visitar l'estand de les Bibliothèques de la Ville de Paris, una xarxa composta per 58 biblioteques (incloent-hi una Réserve centrale) repartides pels 20 arrondissements de la ciutat i per un seguit de biblioteques especialitzades en música, arts, història, etc.

Allà em vaig assabentar que els bibliotecaris elaboren seleccions bibliogràfiques, que posen a la venda:


Una altra cosa que em va cridar l'atenció va ser l'estand de La Bibliothèque Rose, que és una col·lecció de llibres infantils creada per Hachette. Les obres més famoses que la configuren són les d'Enid Blyton (Els Cinc, Noddy ...) les sèries de Fantômette (aparegudes el 1960 de la mà de George Chaulet), Jojo Lapin ...

També existeix la Bibliothèque Verte per a nens més grans, però jo m'havia de fer la foto a la Rose per la clara referència al meu nom i la meva feina.

Aprofito per fer-vos una recomanació literària d'un llibre preciós que vaig veure a la fira. Es diu "Le livre disparu" i és de l'autor anglès Colin Thompson (qui actualment viu a Austràlia). A vegades signa les seves obres com a Amy Lissiat, el seu alter ego femení. Aquest pseudònim és un anagrama de la frase “It's my alias” (És a dir, "És el meu alies").

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada