dijous, 3 de febrer del 2011

BIBLIOTECA MANUEL SERRA I MORET

El passat 15 de gener la Biblioteca Manuel Serra i Moret de Pineda de Mar va tancar definitivament les portes amb motiu del seu trasllat.

Després de 88 anys de llarga existència a la plaça de les Mèlies, la biblioteca estrenarà a l’abril una nova ubicació al número 22 del carrer Progrés.

La Maria José Luque, de la Biblioteca Josep Roig i Raventós de Sitges, va visitar Pineda de Mar i va fer un completíssim reportatge fotogràfic de la Biblioteca Manuel Serra i Moret unes setmanes abans del seu tancament.

A més de fer-me arribar les fotografies, em va explicar què fa tant especial aquesta biblioteca:

“Jo sóc bibliotecària, i m'agrada molt el tema d'història. Per això, vaig estar a finals de l'any passat a Pineda de Mar, perquè des de la meva feina vaig saber que traslladarien aquesta biblioteca, i volia conèixer una biblioteca de la Mancomunitat que encara funcionava en el seu emplaçament original (totes les altres es van traslladar, i/o va desaparèixer l'edifici original).

Les primeres van ser a Valls (que jo sàpiga, encara resta buida), Sallent, Les Borges Blanques i Olot, i posteriorment, a Pineda, Canet de Mar, Figueres i El Vendrell. A Valls vaig veure l'edifici de la que va ser la primera biblioteca popular de Catalunya, amb una placa que ho indica (1918), encara dempeus, i també queden els edificis de la de Sallent, El Vendrell i Canet, tot i que tenen altres usos, i el de Pineda es convertirà en una sala d'exposicions. Els d'Olot i Figueres els van enderrocar, i el de les Borges no ho sé”.

Les fotografies de la Maria José mostren “l'entrada, l'interior, la zona de l'ampliació que es va fer l'any 1982, el terra original de la part antiga, un escut que indica l'any en que es va iniciar la construcció (1917), una entrada adaptada, per a la zona infantil i un panell d'informació de com serà la nova biblioteca”.

2 comentaris:

  1. Hola, moltes gràcies per publicar aquesta entrada!!

    Puc afegir que l'edifici de Les Borges Blanques també va desaparèixer, va ser enderrocat acabada la Guerra Civil.

    Endavant amb el bloc!!

    ResponElimina
  2. Que interessant! És una biblioteca molt bonica, la veritat. Aquests terres, les portes, les lleixes... Suposo que la volen traslladar per tenir més espai o fer-la més pràctica, no? En certa manera, però, és una llàstima també!

    ResponElimina