dilluns, 4 de juliol del 2011

LA BIBLIOTECA HERETADA

La biblioteca literària d’avui és una de les que més il·lusió m’ha fet conèixer. Pertany a la novel·la picaresca “Gil Blas de Santillana” escrita entre 1715 i 1735 per Alain René Lesage.

Aquesta biblioteca és especial per dos motius: el primer, perquè es tracta d’una molt particular herència que li deixa al protagonista del llibre un dels amos pels qui treballa. I el segon, perquè en Lluís, un usuari habitual de la meva biblioteca, em va donar la ressenya bibliogràfica escrita a mà en un petit full de paper, on va copiar el fragment del llibre que té a casa seva i que fa referència a l’esmentada biblioteca de ficció:

“El licenciado, en paz sea su alma, para obligarme a que no me olvidase de él en toda mi vida, se explicaba así en el artículo del testamento que hablaba conmigo: “Ítem, por cuanto Gil Blas es un mozo que tiene algún baño de literatura, para que acabe de perfeccionarse y se haga hombre sabio, le dejo mi biblioteca con todos los libros y manuscritos, sin exceptuar ninguno.

No sabía yo dónde podía estar la tal soñada biblioteca, porque en ninguna parte de la casa la había visto jamás. Sólo había sobre una tabla, en el cuarto del canónigo, cinco o seis libros con algún legajo de papeles, y los tales libros no podían servirme para nada.

Después que examiné mi legado con mayor atención de lo que él se merecía se lo cedí a los parientes del difunto, que tanto me lo habían envidiado”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada