dimecres, 13 de juliol del 2011

MÉDIATHÈQUE DEL CENTRE DE LECTURE ET D'ANIMATION CULTURELLE DE JBAIL/BYBLOS

Com molts de vosaltres ja sabeu aquest mes de juliol estic vivint a Beirut. Realitzo les pràctiques del meu Màster en Gestió de Continguts Digitals a la Biblioteca de l'Instituto Cervantes d’aquesta ciutat, però també aprofito l’estada al Líban per fer una mica de turisme.

La setmana passada vaig anar a Jbail, l'antiga Byblos, una preciosa localitat costanera que té restes de l'Edat de Bronze, romanes, fenícies, medievals... En un dels carrers del souk està situat el Centre de Lecture et d'Animation Culturelle (CLAC), que obre de dimarts a dissabte de dos quarts de nou del matí a dos quarts de set de la tarda.

Aquest equipament acull una petita biblioteca pública integrada per llibres i publicacions periòdiques per a infants i adults, que ofereix servei gratuït de connexió a Internet i organitza activitats com hores del conte, tallers d’escriptura, d’arts plàstiques...

La biblioteca encara no està informatitzada i el préstec es fa manualment. Aquí podeu veure les fitxes que fan servir:

Les bibliotecàries que gestionen aquest espai, la Rana i la Reine, em van atendre molt bé i fins i tot em van fer el carnet de la biblioteca!!

Per cert, a la sala d’actes tot just acabaven d’inaugurar una exposició de pintures de nous talents locals. Hi exposaven els artistes: Sleiman Dia, Rana El Khoury, Vanessa Gemayel, Sarah Ghoussoub, Marwan Moujaes i Maria Mawassi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada