divendres, 23 de juliol del 2010

BIBLIOTEQUES DE BRUSSEL·LES

A finals del mes passat vaig tenir l'oportunitat de visitar la magnífica ciutat de Brussel•les. Emulant el Josep, qui per cert ha estrenat recentment bloc, em vaig fer una fotografia davant la façana de la Bibliothèque Royale de Belgique (o si ho preferiu la Koninklijke Bibliotheek van België).

A més vaig poder descobrir la biblioteca central de la ciutat: la Bibliothèque Públique Centrale pour la region de Bruxelles-capitale, que està al capdavant d’una xarxa constituïda per seixanta biblioteques que ofereixen més de dos milions i mig de documents.

I també la Biblioteca de l'Institut Flamenc del Patrimoni (és a dir, la Vlaams Instituut voor het Onroerend Erfgoed Bibliotheek), que està molt a prop de la Gare de Nord i conté milers de publicacions sobre arquitectura, paisatge i patrimoni arqueològic de Flandes i d’Europa.

On més em vaig divertir, però, va ser remenant entre els llibres vells que venien a una mena d'encants que diàriament s'organitzen a la Place du Jeu de Balle.

Allà vaig trobar el bellíssim "Bruxelles 1100-1800. Promenades dans le Passé", escrit el 1949 per Marcel Vanhamme, que repassa la història de Brussel•les a través d'una sèrie de recorreguts per la ciutat i reprodueix mapes i gravats antics.

1 comentari: