dimecres, 7 de setembre del 2011

BIBLIOTECA CIVICA FALCO MARIN

Falco Marin va ser un poeta i assagista italià, que va morir durant la Segona Guerra Mundial lluitant contra els partisans a Eslovènia. La Biblioteca Civica de Grado (una localitat costanera italiana situada a prop de Trieste) duu el seu nom en record.

El seu pare era el conegut poeta Biagio Marin, amic de Pier Paolo Pasolini i Claudio Magris, que deixar en llegat la seva biblioteca privada a l’esmentada Biblioteca Civica. Aquest autor, que escrivia els seus poemes en gradese, un dialecte de la llengua veneta, dóna nom a un guardó, el Premio Nazionale di Poesia in Dialetto.

Algunes d’aquestes coses i moltes d’altres les vaig descobrir a la meva visita a la Biblioteca Civica Falco Marin de Grado, on el personal em va atendre amb molta amabilitat, tot i que va preferir no sortir a les fotos.

De fet, em va costar una mica arribar a la biblioteca, doncs diferents senyals de trànsit em van guiar fins a la via Leonardo Da Vinci (emplaçament que veieu a les imatges) però la biblioteca ha estat traslladada temporalment a la via Orseolo.


La biblioteca va ser creada el 1963 i té prop de 20.000 volums. Allà hi vaig conèixer la Serra Edda, que em va recitar un fragment d”I canti de l'isola”, una de les seves obres més cèlebres de Biagio Marin i l’Angiola Cavallari, que em va ensenyar el fons infantil en castellà de la biblioteca i em va explicar que els gats negres que decoren la façana i les parets de l’interior de l’edifici tenen molt a veure amb el festival de novel·la negra Grado Giallo (que enguany se celebrarà del 30 de setembre al 2 d’octubre).


A més la Serra em va dir que havia estat la responsable de l’enviament de llibres per a l’exposició “La Trieste de Magris” que va tenir lloc aquest estiu al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.

En acomiadar-nos em van regalar aquest pin de la biblioteca. El dibuix és obra de la il·lustradora de contes infantils Nicoletta Costa. Realment, la Biblioteca Civica Falco Marin de Grado és un dels llocs on millor m’han tractat des que vaig començar aquest bloc fa prop de tres anys!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada