dimecres, 11 de gener del 2012

BIBLIOTEQUES D'EDIMBURG

Fa tot just un parell de dies que acabo de tornar d'un viatge a Edimburg. Per a mi és una ciutat molt especial i de fet hi vaig viure alguns mesos de l'any 2001.

Tot i que en aquell període de la meva vida jo era usuària habitual de l'Edinburgh Central Library, la biblioteca que tenia més a prop del meu pis del barri de Leith era la McDonald Library Road:





És una biblioteca que obre tots els dies i imparteix cursos gratuïts d'informàtica de nivell bàsic. A més compta amb reading groups (un d'ells en urdú i només per a dones). El que més em va cridar l'atenció es que disposa de màquines d'autopréstec.

I aquí una imatge de la façana de la meva antiga llar escocesa. Està a Leith Walk, entre una floristeria i un lloc d'apostes:


Una de les altres coses que també vaig fotografiar durant el viatge va ser la seu de la National Library of Scotland (o si ho preferiu, la Leabharlann Naiseanta na h-Alba). Alguns dels documents més destacats del seu fons són diverses còpies de la Bíblia de Gutenberg i el primer exemplar dels treballs de William Shakespeare.




Per cert, molt a prop d'aquesta biblioteca està la cafeteria The  Elephant House, coneguda per ser el lloc on va néixer el cèlebre personatge Harry Potter. J.K. Rowling va escriure les seves primeres novel·les a una sala de l'establiment que té vistes al castell d'Edimburg.

Un altre dels clients habituals d'aquesta cafeteria és l'Alexander McCall Smith, creador de la deliciosa i molt recomanable saga de l'Agència de dones detectius número 1. Aquestes novel·les detectivesques estan ambientades a Gaborone (Botsuana) i les protagonitza la Precious Ramotswe. 



Com veieu van ser uns dies molt literaris perquè a més m'acompanyava el llibre “Empremtes que mai s'esborren” de la Camilla Läckberg, on l'acció s'inicia quan uns adolescents troben mort a la seva biblioteca particular l'Erik Frankel, un historiador especialitzat a la Segona Guerra Mundial.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada