diumenge, 11 de març del 2012

CRÒNICA DEL MOBILE WORLD CONGRESS 2012

La setmana passada vaig tenir l'oportunitat de visitar el Mobile World Congress 2012 i vaig poder conèixer iniciatives força interessants al voltant de la realitat augmentada i també dels llibres en paper i en suport digital.


La primera descoberta la vaig fer recorrent el Japan Pavilion. Es tractava de la companyia Arara, que es dedica a fer aplicacions amb realitat augmentada per a mòbils. Els usuaris han de descarregar-se primer el seu Arappli per accedir als continguts. Treballa amb iPhone i Android.

També vaig poder jugar a un joc de realitat augmentada creat per Metaio. Es desenvolupava sobre la maqueta real d’una ciutat on un helicòpter virtual havia d’apagar els incendis que sorgien dels edificis. La veritat és que no donava a l'abast! La principal novetat d’aquesta aplicació és que els marcadors que es fan servir són tridimensionals. El Mobile SDK 3.1 està disponible a partir del 14 de març.

I veure de ben a prop els creadors de la plataforma per a smartphones de reconeixement d'imatge i realitat augmentada, Blippar. Aquest grup anglès que va sorgir a l’estiu de l’any passat es dedica a enriquir productes, com tanques publicitàries, envasos, embolcalls, capses de CD amb continguts interactius.


Després de tant voltar, em calia fer una pausa i em vaig adreçar a un dels espais del congrés destinat a aquest finalitat, amb revistes i sofàs a disposició del públic, on vaig descobrir un interessant article aparegut al número de març de la publicació MobileMarketing sobre realitat augmentada i màrqueting. Aquí en teniu la versió digital.


Quan vaig reprendre la marxa vaig fer una visita als estands de dues petites empreses catalanes Itinerarium i Wöwbile, on vaig estar parlant de llibres enriquits amb continguts de realitat augmentada, bé mitjançant codis QR o a través del reconeixement de les il·lustracions (com en el cas de la fotografia):





Al fabulós estand d’Android, a més de fotografiar-me al costa del seu logo i prendre'm una magnífica beguda a base de gingebre, poma i api, vaig descobrir el Readers Hub de Samsung.

És una mena de prestatgeria virtual on l'usuari té col·locats diaris, revistes i llibres digitals que pot llegir des del seu mòbil. La interfície és realment atractiva.

A més vaig participar en la cacera de pins que estaven distribuïts per tota la fira als estands dels fabricants que habitualment col·laboren amb Android, com HTC, LG, Samsung... Hi havia 86 models diferents, encara que només en vaig aconseguir uns quants.

 

El pin que més il·lusió em va fer trobar és aquest: el del lector (de llibre tradicional, això sí!).

1 comentari: