dimarts, 26 de març del 2013

LA BIBLIOTECA DE LA CELLERA DE TER I ALGUNES ALTRES AVENTURES

Diumenge de Rams vaig descobrir la Biblioteca Colldegria de La Cellera de Ter (un municipi de La Selva de prop més de 2.000 habitants).

Està al centre del poble i el seu fons està format per 11.534 documents en suport paper, 547 obres en format digital i aproximadament unes 30 subscripcions a revistes.

Té alguns centres d’interès sobre alguna temàtica en particular, com ara el racó del viatger, el racó dels pares i les mares, el racó de la cuina o el racó de la salut. Si voleu saber més coses de la biblioteca feu un cop d’ull a aquesta guia que han elaborat.


 
 

La biblioteca de La Cellera de Ter la vaig fotografiar tornant d’una excursió al Puigsacalm amb el Josep. Encara que hi havia una mica de boira i que en alguns moments del recorregut va ploure força, vaig aconseguir arribar fins al cim.

 
 
 

El mateix cap de setmana vaig acompanyar la meva amiga Olga al curs de restauració que fa a Girona i resulta que una de les seves companyes treballa a la Biblioteca Just M. Casero del barri del Pont Major (M’ha promès que em faria arribar alguna fotografia d’aquest equipament).


També vaig visitar el nou pis del Damià, el bibliotecari de la Universitat de Girona, al barri vell. Tot just l’acaba d’estrenar i la seva biblioteca particular és de moment molt petita (alguns llibres d’Agatha Christie, la novel·la “El juego del ahorcado”...)


I vaig veure la Montse de la Biblioteca Salvador Allende qui, juntament amb d’altres artistes, exposa els seus retrats a la sala d’exposicions d’Els Químics Espai Jove sota el títol “Adapted and adopted”.

 

I parlant d'exposicions i de Girona, no us perdeu la de l'Espai d'art i sala Martí i Pol de la Fundació Valvi, que sota el títol Ictustransformació, aplega obres del fotògraf Miquel Ruíz Avilés. Hi ha una interessant col·lecció de fotos inspirades en el llibre "Les Hores" de Josep Pla. Hi trobareu una fotografia de cada mes de l'any acompanyada d'un fragment de l'obra de l'escriptor empordanès.
 
 
I no només el cap de setmana ha estat intens sinó també el començament de setmana! Dilluns vaig rebre una visita sorpresa a la biblioteca on treballo de la meva amiga d'Alcañiz, la Sonia, que venia acompanyada de la seva filla Charlotte. Com podeu veure la nena és preciosa (bé, i la mare també).

 

2 comentaris:

  1. Hola,

    Sento fer Offtopic en aquest preciós bloc que tens sobre biblioteques...He vist que vas cursar el Màster de continguts digitals i et volia preguntar quatre cosetes: Jo estic pensant de fer-ho i estic buscant gent que l'hagi fet per veure si té una sortida laboral ja que el tema de biblioteques està molt aturat actualment...Si pots escriure'm un breu correu t'ho agrairia un munt, amb un si o no ja estaria content...El meu correu es victor23bib@gmail.com

    Moltes gràcies, afegeixo el bloc a favorits perquè m'ha encantat!

    ResponElimina
  2. Gràcies! Et contesto per correu electrònic!

    ResponElimina