dissabte, 28 de febrer del 2015

BIBLIOTEQUES DE BULGÀRIA

La Neus, que és la meva cap de la Biblioteca Les Corts-Miquel Llongueras, ha passat uns dies a Bulgària i ha tornat amb uns bombons boníssims i tot de fotografies de biblioteques. Les primeres són de la localitat de Rila, coneguda perquè és on hi ha ubicat el monestir ortodox més important del país.

Justament davant de la parada dels autobusos que duen a aquest històric complex fundat al segle X, hi ha la biblioteca. El que més li va agradar a la Neus de l'edifici és la sala infantil que està decorada amb dibuixos de personatges com l'ànec Donald, Pinotxo o el Petit Príncep (el seu preferit).







I aquestes són imatges de la Столична библиотека, la biblioteca més important de la ciutat de Sofia. Quan la Neus la va descobrir hi ha havia una exposició de Sant Valentí. Tots els usuaris que la visitaven se'n duien a casa un punt de llibre commemoratiu i un poema, com els que veieu a continuació:


















A més d'aquestes fotografies també he rebut col·laboracions interessants en els darrers dies, com l'enllaç sobre biblioteques espectaculars que em van enviar simultàniament la Carmen, el Xavi i el Gus o aquest article sobre la nova biblioteca de Volpelleres (que està previst que s'inauguri a finals de març i on la investigació tecnològica tindrà un paper important) que m'ha fet arribat la meva germana Marta:


Acabo amb una notícia del diari "The Independent" que he conegut gràcies a la Clàudia i que potser us sorprendrà. Sabíeu que a Gran Bretanya la feina de bibliotecari és una de les més desitjades, juntament amb la d'autor i professor? Una dada molt interessant!

1 comentari:

  1. Hola Rosa!

    Sóc la Núria Juanico, t'escric des del Diari ARA. M'interessaria contactar amb tu, és possible? Et deixo el meu correu electrònic: nuriajuanico@gmail.com

    Moltes gràcies,

    Núria

    ResponElimina