divendres, 13 de febrer del 2009

EΘNIKH BIBΛIOΘHKH THΣ EΛΛAΔOΣ

Encara que no us ho creieu aquesta és la meva lluna de mel i el que assenyalo és la parada d'autobús que hi ha davant la Biblioteca Nacional de Grècia, és a dir, l' Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος. De la biblioteca també tinc fotos però he preferit posar aquesta que em sembla més divertida.

L'edifici en qüestió, que està a Atenes i que jo vaig visitar a la primavera del 2007, té una espectacular doble escala corba d'estil renaixentista i una entrada amb columnes que s'inspira en el temple d'Hefest que hi ha a l'Àgora. Hefest és el déu del foc i de la forja i es correspon amb el Vulcà romà. És inevitable acabar parlant de mitologia quan es parla de Grècia!

3 comentaris:

  1. mmmm... més divertida? I l'avió?? hehe

    ResponElimina
  2. Caram Rosa ! Com ho has fet això d'escriure en grec ? estàs feta tota una poliglota ( la paraula és lletjota - llegiu aquí el rodolí amb poliglota- però el significat aporta un grau d'il·lustració gens menyspreable ! )
    Molt xula la foto !

    ResponElimina
  3. Αναγένησιακή οχι...αρχαιοδέστατηη εθνική βιβλιοθήκη της ελλάδος!εχεχεχχε un peto grec x)

    ResponElimina