divendres, 18 de setembre del 2009

CRAI DEL CAMPUS DE COMUNICACIÓ DE LA UNIVERSITAT POMPEU FABRA

Aquesta és la biblioteca on treballa actualment el Damián. És la del Campus de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra a Poblenou.

El meu amic m'ha enviat aquestes dues fotografies. La primera la va fer des d'un passadís exterior que connecta els dos edificis nous de l'entrada del campus (on s'ubiquen les aules, la zona administrativa i els despatxos dels professors) i que permet una fabulosa perspectiva de la biblioteca. “Fa una mica de vertigen, però hi ha una vista impressionant” diu el Damián.


Al centre del campus hi ha la plaça Gutenberg. A la part frontal d'aquesta plaça està l’antiga fàbrica Ca l'Aranyó. Les seves 4 plantes estan ocupades per la biblioteca. El Damián explica: “Ca l'Aranyó va ser una fàbrica tèxtil fundada per una firma anglesa el 1878 amb una interessant i típica arquitectura industrial de Marchester: els plànols, els tècnics i la maquinària, tot era britànic. El propietari, però, en fou el manresà Claudi Arañó. És la típica fàbrica tèxtil de planta baixa i pisos, i sostre de dues vessants, amb maó vist i simetria en la repetició d'elements arquitectònics”.

El Damián també m'ha dit que amb nou Pla Bolonya, les biblioteques universitàries europees es diuen CRAI (Centre de Recursos per l'Aprenentatge i la Investigació) i estan integrades pels serveis d'informàtica i multimèdia a més del bibliogràfic.

1 comentari:

  1. M'agrada molt veure la biblioteca on treballo ara al teu blog. La veritat és que estic ben orgullòs de treballar a la UPF. Això és així per dos motius. Primer perquè m'agrada molt la meva feina i segon perquè ara estem ocupant un espai on en un altre temps treballava altra gent fent una tasca totalment diferent a la nostra i resulta emocionant pensar que hem compartit el mateix espai.

    Gràcies guapa.

    Damià

    ResponElimina