dimarts, 11 de desembre del 2012

BIBLIOTEQUES D'AUSTRÀLIA (2)

Avui segueixo explicant-vos les meves aventures australianes. Tot i que ja havia visitat el país amb anterioritat, aquest va ser el meu primer cop a Sidney i el vaig aprofitar molt bé.

Una de les primeres coses que vaig fer a la ciutat, a part de fotografiar-me al Circular Quay amb l’edifici de l’Opera House i el Harbour Bridge al darrera, va ser perdre’m entre les sales de l’State Library de New South Wales (Sidney és la capitat de l'estat de Nova Gal·les del Sud).

La biblioteca té diversos accessos i s'ha anat ampliant amb els anys. Aquí em teniu amb el meu amic Amadeo, a qui vaig anar a visitar i a qui no veia des de feia més de 5 anys, saltant davant la façana de la Mitchell Library.


I aquesta és l’ala del Macquarie Street, inaugurada oficialment el 1988, coincidint amb el bicentenari d’Austràlia. Podeu veure la gran banderola que anuncia que enguany a tot el país se celebra el National Year of Reading:










També vaig visitar Manly, un suburbi de Sidney, al qual es pot arribar en ferry i on hi ha unes molt bones platges per fer surf. Aquesta és la seva biblioteca:


Pocs dies després de la visita a Sidney, vaig decidir conèixer la regió de Gippsland, una zona rural pertanyent a l’estat de Victoria, que està a unes tres hores en tren des de Melbourne.

Primer, vaig visitar Traralgon i la seva biblioteca, situada al carrer Kay i gestionada pel Latrobe City Council:








I aquesta és la biblioteca de Maffra, una localitat de poc més de quatre mil habitants, fundada pels volts de l’any 1860:










Allà vaig comprar una bossa amb el logo de les biblioteques de  la xarxa de Wellington (de la qual forma part aquesta biblioteca) per a la meva amiga Ana de la Biblioteca Mercè Rodoreda. La podeu veure en aquesta fotografia que em vaig fer justament a la petita biblioteca del (poc recomanable) alberg on em vaig hostatjar.


A Sale, a més de fotografiar la biblioteca pública, vaig fer un llarg passeig per les ribes del llac Guthridge i Guyatt. Hi vaig fotografiar tota mena d’ocells, fins i tot pelicans!





Totes les biblioteques que vaig visitar durant el meu viatge a Austràlia tenen una característica comuna: arreu el personal era amabilíssim!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada