dilluns, 20 d’abril del 2015

BIBLIOTEQUES D'ESTATS UNITS

El meu amic Narcís ha estat de viatge per Estats Units i ha fotografiat algunes biblioteques pensant en aquest blog.

La primera és l'Amherst Public Library. Amherst és una localitat de prop de 38.000 habitants que pertany a l'estat de Massachusets.

Es tracta d'una biblioteca molt activa, que obre de dilluns a diumenge i acull activitats com venda de llibres, ioga, tallers de croquet, hora del conte...

Entre les novetats arribades aquest mes d'abril a la biblioteca hi ha la darrera novel·la de Jo Nesbo "Blood on snow" i les pel·lícules "Interstellar" i "The imitation game".


El peculiar edifici que veureu a continuació és la W. E. B. Du Bois Library, la biblioteca més important de les quatre que hi ha a la  Massachusets University.

Està especialitzada en Humanitats i Ciències Socials i del Comportament i és la biblioteca universitària més alta del món.

Si en aquest rànquing d'alçades s'inclouen també les biblioteques públiques, institucionals, etc. aleshores aquesta biblioteca dedicada a l'escriptor i activista iberoamericà William Edward Burghardt Du Bois ocupa el segon lloc.

I aquí teniu l'edifici McKim de la Boston Public Library. La història d'aquesta biblioteca es remunta a l'any 1848 i conté més de 23 milions de documents. 


El Josep m'ha fet arribar aquest vídeo sobre el disseny de l'emblemàtica biblioteca de Seattle a càrrec de l'arquitecte Joshua Prince-Ramus. No em negareu que és una biblioteca espectacular!


Si sou fans del manga, els fanzines, els il·lustradors francesos i belgues, etc. la resta d'aquest post us agradarà molt. 

Un magnífic descobriment que he fet aquests dies ha estat el bar Len's Comic Cafè on els clients poden consultar còmics mentre prenen un cafè o un dels seus deliciosos batuts. També estan especialitzats en videojocs i ciència ficció:





I el dia que vaig visitar el Registre de la Propietat Intel·lectual per inscriure les dues obres de teatre que he escrit vaig veure que a la planta baixa de l'edifici hi ha l'Arxiu de Comissions Territorials del Patrimoni Cultural.  La primavera m'inspira molt!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada