divendres, 19 d’agost del 2016

SOUVENIRS BIBLIOTECARIS

Fa uns dies que m'he reincorporat a la biblioteca però bona part dels meus amics continua de vacances i m'envia imatges de les biblioteques que visita. Es tracta d'uns souvenirs molt especials que em permeten continuar viatjant pel món, ni que sigui virtualment.

Les primeres fotografies que he rebut les ha fetes el meu ex-company de feina Joan i són de la biblioteca (leabahariann en gaèlic irlandès) de Cobh, una localitat del comtat de Cork.

Aquesta biblioteca està farcida d'anècdotes. El Joan explica: "Té la peculiaritat que abans era un mercat i encara es conserva a la façana l'escut de la família que el va construir al 1806, els Smith Barry.

Cobh va ser el principal port des del qual van salpar els emigrants irlandesos cap als Estats Units durant els segles XIX i XX, Austràlia i altres colònies britàniques, a més de ser el darrer port on va fer escala el Titanic.

Com a darrera curiositat, l'actual biblioteca serví de dipòsit de cadàvers pels 200 cossos recuperats de l'enfonsament del RMS Lusitania el 7 de maig 1915 a causa del torpedinament d'un submarí alemany, que va provocar la mort de 1.195 persones, entre elles el Dr. Pearson, fundador de La Canandenca i dels Ferrocarrils de Catalunya".






El Joan també ha fotografiat la Central Library de Cork (o Corcaigh en gaèlic). És la més important de la ciutat i es troba molt a prop de The National Monument Grand Parade, una construcció inaugurada el dia de Sant Patrici del 1906 i que commemora les rebel·lions contra els britànics de 1798, 1803, 1848 i 1867.


Per la seva banda, la meva germana Marta m'ha fet arribar fotografies de la Biblioteca La Cooperativa de Malgrat de Mar. Es va inaugurar el 16 d'agost del 1970 i des de principis del segle XXI ocupa el seu emplaçament actual a aquest històric edifici.






Acabo amb una notícia que m'ha enviat la meva amiga Ester, que explica que una petita localitat burgalesa de 33 habitants ha inaugurat una biblioteca amb 16.000 llibres. Això sí que és passió per la lectura!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada