dimarts, 12 de gener del 2010

BIBLIOTHÈQUE DROUOUT

Aquí em teniu a la porta de la Bibliothèque Drouot, situada al carrer del mateix nom de la ciutat de París. El seu fons, que està especialitzat en documents sobre el mercat de l'art, conté més de 17.000 llibres.

Com a tota la xarxa de biblioteques municipals parisenques el préstec de publicacions impreses (és a dir, llibres, revistes, tires còmiques...) i el de mètodes per aprendre idiomes és gratuït. Per poder agafar CD, els usuaris han de pagar una quota de 30,50 euros i pel préstec conjunt de CD i vídeos el preu és de 61 euros.

Al davant d'aquesta biblioteca (que van estrenar nous horaris el mes de desembre) hi ha el Cafè Le Centrale, on fan uns esmorzars magnífics. Assaborint un cafè amb llet i unes torrades amb mantega i melmelada de maduixa, vaig descobrir que aquest establiment abans es deia Le Cadran i era freqüentat, entre d'altres celebritats, pel poeta Paul Verlaine. Aquí us deixo un poema seu:

Tú crees en el ron del café, en los presagios,
y crees en el juego;
yo no creo más que en tus ojos azulados.
Tú crees en los cuentos de hadas, en los días
nefastos y en los sueños;
yo creo solamente en tus bellas mentiras.
Tú crees en un vago y quimérico Dios,
o en un santo especial,
y, para curar males, en alguna oración.
Mas yo creo en las horas azules y rosadas
que tú a mí me procuras
y en voluptuosidades de hermosas noches blancas.

Y tan profunda es mi fe
y tanto eres para mí,
que en todo lo que yo creo
sólo vivo para ti.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada